حمایت سپاه از نخبگان علمی/ کاهش وابستگی به نفت درگرو تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آخرین اخبار
  4. chevron_right
  5. حمایت سپاه از نخبگان علمی/ کاهش وابستگی به نفت درگرو تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است

سرهنگ قاسمی با اشاره به حمایت سپاه از نخبگان علمی گفت: کاهش وابستگی به نفت درگرو تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری گیلان، سرهنگ سید جلیل قاسمی در جلسه داوری تخصصی طرح های دریافتی با حضور اساتید داور و مخترعین با با اشاره به حمایت از نخبگان و طرح‌های نوآورانه اظهار کرد: برای اینکه در عرصه علمی پیشرفت داشته باشیم باید تشویق و حمایت از نخبگان را به‌عنوان یک اصل موردتوجه قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان بابیان اینکه مراکز رشد در سطح استان راه‌اندازی شده است افزود: در این مراکز علاوه بر حمایت‌های معنوی از نخبگان  و تسهیلات هم پرداخت می‌شود.

وی از  اقدامات بسیج علمی در مراکز رشد را هسته یابی و هسته سازی عنوان کرد و گفت:  در این زمینه از برخی نخبگان که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، توانایی‌های آن‌ها ثابت می‌شود به‌عنوان متولیان مراکز رشد استفاده می‌شود.

سرهنگ قاسمی بابیان اینکه موضوعات علمی از مسائلی مهمی است که مقام معظم رهبری همواره به آن تأکیددارند تصریح کرد: در این راستا بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان از هیچ کوششی دریغ نکرده و در حد توان از نخبگان علمی استان حمایت می‌کند.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلانبا اشاره به اینکه سرمایه فکری و نیروی انسانی در دنیا جزو مهم‌ترین سرمایه‌ها است بیان کرد: باید با حمایت از این سرمایه‌ها، کشور را به سمت توسعه پیش ببریم.

وی کاهش وابستگی به نفت را درگرو تحقق اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه سبب دستیابی به اقتصاد قدرتمند می‌شود و زمینه تحقق ایران قوی را ایجاد می‌کند.

سایر اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست