آغاز پذیرش دانشجوی کاردانی در دانشکده فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آخرین اخبار
  4. chevron_right
  5. آغاز پذیرش دانشجوی کاردانی در دانشکده فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا

دکتر میربهاری با اشاره به پذیرش دانشجوی کاردانی دانشکده فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا گفت: رشته‌های تحصیلی فعال در دانشکده برای دختران حسابداری، طراحی دوخت و نرم‌افزار کامپیوتر و برای پسران حسابداری، الکتروتکنیک، برق قدرت، عمران، صنایع چوب و مبلمان، معماری، نرم‌افزار کامپیوتر، شبکه‌های کامپیوتری ، فناوری اطلاعات و نقشه‌برداری است.

دکتر سید هاشم میربهاری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری گیلان اظهار کرد: دانشکده فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا در سال 1373 به‌عنوان اولین دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران کشور افتتاح شد و در مهرماه 1374 با پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی دبیر فنی برق قدرت و کاردانی ناپیوسته در دو رشته برق قدرت و الکترونیک از بین دیپلمه‌های رشته ریاضی فیزیک نظام قدیم فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های توسعه کلان کشور و استقبال روزافزون دانش آموزان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و لزوم گسترش میزان پذیرش شوندگان این شاخه تحصیلی در دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، هم‌زمان با سایر مراکز موجود در سراسر کشور ، این دانشکده نیز با فراهم ساختن امکانات و تجهیزات موردنیاز امکان توسعه رشته‌های تحصیلی موجود را فراهم ساخت.بدین ترتیب با ورود دانشجویان نظام جدید به مقطع کاردانی پیوسته، مرحله جدیدی در فعالیت آموزشی این دانشکده آغاز و با پذیرش دانشجو در رشته‌های الکترونیک عمومی، کارهای عمومی ساختمان و صنایع چوب گرایش سازه‌های چوبی زمینه مناسبی برای جذب علاقه‌مندان به تحصیل در شاخه فنی و حرفه‌ای ایجاد شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزا کوچک صومعه‌سرا بابیان اینکه در سـال تحصیلی 80-1379 علاوه بر دوره روزانه، با پذیرش دانشجو در دوره شبانه بر دامنه فعالیت‌های آموزشی دانشکده افزوده شد گفت: از مهرماه 1380 سه رشته جدید در دوره  کاردانی شامل نرم‌افزار کامپیوتر ، نقشه‌کشی معماری و حسابداری نیز در این دانشکده دایر و از مهرماه سال 1388  رشته مهندسی صنایع چوب و از سال تحصیلی 1391 نیز رشته‌های مهندسی برق، کارشناسی حسابداری، مهندسی معماری ، مهندسی عمران و هنرهای چوبی نیز به رشته‌های موجود اضافه شد.

دکتر میربهاری تصریح کرد: با پذیرش دانشجوی کارشناسی در رشته‌های مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر و مهندسی الکتروتکنیک ، کاردانی فناوری اطلاعات، کاردانی شبکه‌های کامپیوتری، مهندسی شهرسازی و کارشناسی پیوسته حسابداری در سال‌های بعد، تعداد رشته‌های تحصیلی فعال در دانشکده به 21 رشته رسیده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال 1400 و با صدور مجوز پذیرش هم‌زمان دانشجوی دختر توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دانشکده فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا به‌عنوان تنها دانشکده فنی و حرفه‌ای دارای پذیرش هم‌زمان دانشجویان دختر و پسر تبدیل شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزا کوچک صومعه‌سرا با اشاره به پذیرش دانشجوی کاردانی دانشکده فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا اظهار کرد: رشته‌های تحصیلی فعال در دانشکده برای دختران حسابداری، طراحی دوخت و نرم‌افزار کامپیوتر و برای پسران حسابداری، الکترونیک، برق قدرت، عمران، صنایع چوب و مبلمان، معماری، نرم‌افزار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و نقشه‌برداری است.

دکتر میربهاری زمان ثبت‌نام را 18 لغایت 25 تیر عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سنجش مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه با در نظر گرفتن آمار دانش آموزان سال آخر هنرستان هر منطقه این ظرفیت پذیرش فراهم‌شده است گفت: مثلاً هنرستان‌های غرب گیلان امسال حدود 95 دانشجوی سال آخر در رشته  طراحی و دوخت دارند که در دانشکده صومعه‌سرا برای این رشته 100 نفر ظرفیت در نظر گرفته‌شده است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزا کوچک صومعه‌سرا تصریح کرد: صرفاً برای گروه‌های حسابداری ، برق و کامپیوتر کنکور برگزار می‌شود و  ظرفیت پذیرش به‌گونه‌ای درنظرگرفته‌شده که شرایط قبولی همه علاقه‌مندان فراهم شود.

دکتر میربهاری بیان کرد: لازم به ذکر است دانش‌آموختگان مقطع کاردانی این دانشکده، بدون شرکت در کنکور، در صورت تمایل می‌توانند در همین مرکز تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی نیز ادامه دهند.

وی گفت: دانشکده فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا دولتی و زیرمجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و تحصیل برای پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه در آن رایگان بوده و دانشجویان می‌توانند با پرداخت تنها ده درصد هزینه تمام‌شده از تغذیه دانشجویی بهره‌مند شوند.

سایر اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست