ورود گیلان به چاله جمعیتی از چالش‌های بزرگ استان است

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آخرین اخبار
  4. chevron_right
  5. ورود گیلان به چاله جمعیتی از چالش‌های بزرگ استان است

دکتر آشوبی جمعیت و ورود استان گیلان به چاله جمعیتی را چالش بزرگ استان برشمرد و گفت: املش، سالمندترین شهرستان کشور و میزان زادآوری در کل استان بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری گیلان، نشست شورای سلامت شهرستان تالش با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه، مهندس فرامرز مرجانی – سرپرست فرمانداری شهرستان، مسئولان بهداشت و درمان شهرستان تالش و همچنین خیران سلامت در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی در این نشست جمعیت و ورود استان گیلان به چاله جمعیتی را چالش بزرگ استان برشمرد و اظهار کرد: املش، سالمندترین شهرستان کشور و میزان زادآوری در کل استان بسیار پایین است.
وی افزود: شهرستان تالش گرچه در حوزه جمعیت وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارد اما در معرض تهدید است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تهدیدات جمعیتی در گیلان، گفت: اگر روند جمعیت در استان گیلان و حتی شهرستان تالش به همین روال ادامه داشته باشد، نه‌تنها در بسیاری از بخش‌ها ازجمله پزشک متخصص بلکه در داشتن پزشک عمومی نیز با چالش جدی مواجه خواهیم شد.
دکتر آشوبی مقابله با تعارض منافع را مرز مشخص خادمان سلامت در دوره کنونی برشمرد و تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی باکسانی که منافع خود را به منافع دو و نیم میلیون نفر جمعیت ترجیح می‌دهند، کنار نخواهیم آمد و این رویکرد را از خودمان شروع کرده و فقط در بخش دولتی مشغول به کار هستیم.
وی با اشاره به احداث بیمارستان جدید در تالش و تلاش‌های صورت گرفته در جهت اخذ مجوز احداث بخش قلب در تالش، بیان کرد: این بیمارستان جزو پروژه‌های در دست احداث توسط راه و شهرسازی است و امیدوارم هرچه سریع‌تر احداث و مورد بهره‌برداری مردم شهرستان قرار بگیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بارد شائبه انتقال MRI از بیمارستان شهید نورانی تالش به بیمارستان شهید حسین پور لنگرود، عنوان کرد: MRI تالش به اسم تالش ثبت‌ و تاکنون 6.5 میلیارد تومان برای خرید آن هزینه صرف شده و در آستانه راه‌اندازی و بهره‌برداری قرار دارد.
دکتر آشوبی بر ضرورت توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص در نظام سلامت تأکید و اظهار کرد: امروزه نیروهای تخصصی و فوق تخصصی که در مهرماه هرسال توزیع می‌شوند به‌جای مرکز استان در شهرستان‌ها ازجمله قطب‌های شرق و غرب و شمال توزیع و شروع به کار می‌کنند.
وی با اشاره به گسترش انواع سرطان‌ها در استان ازجمله شهرستان تالش، افزود: سیر گسترش سرطان می‌طلبد تا مقوله بهداشت و غربالگری‌ها در استان، جدی گرفته شود.
دکتر آشوبی، از تدوین برنامه مدون در نظام سلامت استان خبر داد و افزود: اجرای این برنامه‌ها با مشارکت همگانی محقق می‌شود و لازم است در راستای برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت به‌دوراز حواشی تلاش کرد.
وی افزایش رضایتمندی را رکن مهم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در شهرستان تالش سطح انتظارات را برای خدمت مطلوب‌تر افزایش داده و بر ما واجب است تا با تلاش جدی‌تری به مردم خدمت کنیم.

سایر اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست