پذیرش و حمایت از حدود ۵۰ واحد صنعتی فناور و دانش‌بنیان

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. ...
  4. chevron_right
  5. پذیرش و حمایت از حدود ۵۰ واحد صنعتی فناور و دانش‌بنیان

مهندس کوهستانی کیفیت تولیدات شرکت‌های فناور مستقر در این دهکده را بالا اعلام کرد و گفت: پذیرش و حمایت از حدود ۵۰ واحد صنعتی فناور و دانش‌بنیان و اشتغال حدود ۳۰۰ نفر در حوزه دانش‌بنیان از عملکرد پنج‌ساله این دهکده است.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری گیلان، دکتر عبدالله حاتم زاده رئیس پارک علم و فناوری گیلان از دهکده فناوری و نوآوری فشتام بازدید و با دکتر کوهستانی مدیر این دهکده به گفت‌وگو پرداخت.

در این بازدید ۴ ساعته مهندس ابراهیم کوهستانی مدیر دهکده فناوری و نوآوری فشتام، درباره این مجتمع نیمه‌صنعتی و دانش‌بنیان، گزارشی ارائه و در مورد شکل‌گیری و تاریخچه این مجتمع توضیحاتی بیان کرد.

مدیر دهکده فناوری و نوآوری فشتام درباره اقدامات زیرساختی که طی دو سال گذشته صورت گرفته گفت: یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم در هر مجتمع تجاری – صنعتی، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت و ارتباطات پایدار است که خوشبختانه با هماهنگی و همکاری استانداری و برخی دستگاه‌های اجرایی توانستیم بستر فیبر نوری ‘تلفن و اینترنت’ پایدار را استاندارسازی و پروژه ارتباطی همراه اول را با نصب دکل ۴۸ متری و راه‌اندازی اپراتور رایتل را به‌صورت مشترک اجرا نماییم.

وی افزود: انجام آسفالت جاده دسترسی محلی یکی دیگر از اقدامات زیرساختی بود که برای تسهیل در حمل‌ونقل و سهولت راه ارتباطی این دهکده را فراهم می‌نمود.

کوهستانی در خصوص تغییر نام این مجتمع گفت: درگذشته ” مجتمع نیمه‌صنعتی- کارگاهی فشتام ” به‌عنوان نام این مجموعه به هویت صنعتی آن اشاره داشت که با توجه به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور؛ نیاز به بیان صفات و مشخصاتی بودیم که باعث تشخیص و تمایز افراد و جامعه با ماهیت این مجموعه شود.

کوهستانی در ادامه افزود: ازاین‌رو نام ” دهکده فناوری و نوآوری فشتام” را برگزیدیم و همین امر سبب شد تا معیارها و شاخص‌های رسیدن به چشم‌انداز این مجتمع توسعه یابد و همین موضوع به‌عنوان یک معیار برای توسعه نوآوری و عاملی برای ارتقای کیفیت محیط شود.

وی افزود: این مجتمع حاصل تلاش شرکت‌های نوآور و فناوری است که با تمام محدودیت‌ها توانستند بر چالش‌های خود پیروز شوند و طی ۵ سال گذشته پذیرش و حمایت از حدود ۵۰ واحد صنعتی فناور و دانش‌بنیان و اشتغال حدود ۳۰۰ نفر در حوزه دانش‌بنیان، نشانه‌ای از روند رو به رشد این دهکده فناوری است.

کوهستانی کیفیت تولیدات شرکت‌های فناور مستقر در این دهکده را بالا اعلام کرد و اذعان داشت: محصولات و تولیدات این شرکت‌ها علاوه بر بازارهای داخل کشور در بازارهای خارجی هم عرضه‌شده که مورد استقبال نیز قرارگرفته است و ما در این دهکده شاهد صادرات محصولات هم بوده‌ایم.

وی در خصوص پذیرش در این مجتمع گفت: هر شرکتِ دارای ایده نوآورانه برای پذیرش در این مجتمع، علاوه بر شاخص‌های پذیرش شرکت‌های فناور باید دارای یک گروه تخصصی در حوزه ایده محوره خود باشد.

مدیر دهکده فناوری و نوآوری فشتام تصریح کرد: ازاین‌رو باید گفت که سیاست پذیرش در دهکده فناوری و نوآوری فشتام بر اساس گروه‌های تخصصی است نه افراد.

وی افزود: شعار ما در دهکده ” تولید محصولات و خدمات بر پایه دانش ” و رویکرد ما ” ارتقای سطح فناوری محصولات و خدمات صنایع؛ توسط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در دهکده” است.

کوهستانی در پایان ابراز امیدواری کرد که دهکده فناوری و نوآوری فشتام به‌عنوان قطب نوآوری و فناوری در منطقه و شمال کشور شناخته شود.

دکتر عبدالله حاتم زاده ضرورت رویکردهای خلاقانه و نوآور مبتنی بر فناوری را در این مجتمع اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهار کرد: امید است با بهره‌گیری از تجربه ۲۰ ساله پارک علم و فناوری گیلان، بتوان رویکرد توسعه نوآوری را در استان سرعت بخشید.

وی وجود این دهکده و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آن را جهت رفع نیازهای اساسی استان و حتی کشور در بخش‌های مختلف صنایع خصوصاً کشاورزی و صنعت غذایی ضروری و نقش آن را در توسعه زیست‌بوم نوآوری در استان مهم دانست.

سایر اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست